onsdag 27 januari 2010

Insnöad

Är det inte det ena så är det det andra sa tjejen som blödde näsblod !
Jag brukar inte vara så gnällig men idag tycker jag inte om vädret !
I förrgår kväll var det 19 minus ... då tyckte jag att det var riktigt "ugget" och önskade att
det kunde vara liiite mindre kallt.
Idag är det mycket mindre kallt .Det är faktiskt ett par grader plus.
Då borde jag väl vara nöjd då ... eller ?
Icke heller !
Det har ju kommit en decimeter snö i natt och den var lite tung när jag skulle skotta mig fram till vedboden.
Men nu är det gjort !
Samtidigt passade jag på att gräva fram bilen .
Om högre makter vill och någon vänlig själ plogar vägen så skall jag försöka köra till min goda vän som skall snygga till min frisyr. En klippning kan göra underverk även på en gammal kärring !
Dessutom skall en man som kan kaminer och dylikt komma i morgon och kolla vad som kan göras med uppvärmningssituationen i stugan.
I dagsläget ser det inte så hoppfullt ut vare sig för mig att komma härifrån eller för kaminmannen att ta sig hit !
Strandskatan är s.a.s. lite insnöad !
Men man får vara glad ändå, ta sig en kopp kaffe för att sedan pulsa ner till brevlådan !
Ha det gott där ute i civilisationen !

4 kommentarer:

Markattan sa...

Och glad att du inte är insnöad, så att säga...

Markattan

Ännelaij sa...

Uschiniamig!
Fy för så mycket snö..suck..
Och kaminer behövs ju i dessa dagar.
Men hmmm..jag läste faktiskt fel och blev fundersam. Kaninmannen tyckte jag det stod.
Så då kom min ganska så oskyldiga fantasi igång......

Klart du måste ut med din pärla och köra och självklart får de komma och ploga vägen åt dig!
Annars ska de få se på 17 för då kommer jag och plogar åt dig.

Ha det bra!

Ännelaij sa...

hehe
du skulle se vad för ordverifiering jag fick upp.
nedisa står det..
Hoppas du inte är det.

strandskatan sa...

Markattan: Jag är väldigt glad för det .. hi,hi
Ännelaij:Den där "kaninmannen" får faktiskt komma nu ! Välkommen är du även om du i så fall skall slippa skotta ! Och nedisad ... nej då, lutar mera åt svettig efter att ha skottat ! Bra motion är det !