torsdag 19 augusti 2010

En bagatell

Det finns små bagateller som verkligen kan irritera.
Som flugor t.ex.
Framför allt när de surrar omkring i sovrummet på nätterna.
Det var en liten rackare som väckte mig i natt när klockan var två .
Att bli störd mitt i natten av en så´n liten skit det gillas icke.
Jag jagade den en lång stund men attans vad små flugor är snabba.
Den var hela tiden steget före och den hade en reaktionsförmåga som jag inte besitter vid den tiden på dygnet.
Jag fick se mig besegrad och gav upp till slut .
Efter tre kvart slängde jag benen över sängkanten och serverade mig en kopp kaffe och en smörgås framför TV:n.
Tror ni att jag somnade sedan ...
Jo, det gjorde jag... men inte förrän vid femtiden när jag hade krupit ner i sänghalmen igen och dragit täcket över hela mig .
Tur att man är pensionär och får sova hur länge man vill på mornarna.
Vid nästa besök i centralorten skall det minsann inhandlas både Radar och en rejäl flugsmälla !

3 kommentarer:

Cici sa...

Inte går det att leva utan flugsmälla inte! Men radar ska man ta det varligt med.

XXX sa...

Får jag rekommendera ett myggnät från Ikea? Ett man hänger upp på en krok i taket och sen draperar runt sängen så kommer inte en fluga in, inga myggor heller. Sen kan man ligga där och lyss till surret tills man somnar och skratta åt att de inte kommer åt en. Ett sånt har jag och det har varit guld!

strandskatan sa...

Cici: Flugsmälla får det bli !
Dht: Bra idé det där med myggnät. Jag har sett attde små "twinsen" har ett runt sin säng. Allt för att lura odjuren !