onsdag 17 november 2010

Tage här !

Skumt det här .
Jag undrar vad det  kan vara ? 
De bara dök upp för några dagar sedan och jag tror att det är något som tillhör mig.
Men vad skall jag ha dem till ?
Jag kan  räkna ... en, två, tre., fyra, fem ....
Å sedan är det en till som är likadan !
Okej ! Jag kollar noga, undersöker och smakar på dem .
Igår smakade jag lite extra och körde in hela den ena prylen så långt in i munnen att jag var tvungen att kräkas.
Mamma tyckte att det var dumt gjort av mig.
Jag håller på att upptäcka nya saker varje dag och snart får jag nog  full kontroll på de här prylarna också.
Men man måste vara koncentrerad !

5 kommentarer:

XXX sa...

Hej Tage! Du har mycket att upptäcka och mycket att komma underfund om, men du kan nog fråga mormor till råds, hon verkar ha koll på det mesta här i livet.

Cici sa...

Visst är det härligt och fascinerande att följa barnbarnens utveckling.

strandskatan sa...

Dht: Jajemen ... mormor har full koll ... ibland !
Cici: Efter allt som Tage o Jamie har varit med om så känns varje litet framsteg som mirakel. Det är verkligen underbart !

Ännelaij sa...

Vad underbart fin du är Tage.
Och vilket fint namn du har.
Världen är till frö att upptäckas.
Fin bild på en fin grabb med fina föräldrar och fin mormor (och eller farmor)

Fint är ordet för dagen.

strandskatan sa...

Ännelaij: Tack Ännelaij !Mormor tycker också att jag och min tvillingbrorsa Jamie är ljuvliga. Mamma är bra på att ta bilder på oss. Jag är lättare att fånga på bild eftersom jag är lite livligare än honom och hittar på mera "tokigheter"... hi,hi !