tisdag 26 augusti 2008

Frieri

Vilken bra dag det var igår !
Vaknade ganska tidigt och en absolut kristallklar morgon mötte mig när jag drog upp rullgardinen.
Morgonkaffe, städa undan, duscha ... då ringer telefonen.
M , C-j och Selma (flat coated .. tre månader) var nästan framme hos mig.
Perfekt timing !
Packa fikakorgen, fram med badkläderna och ut till stranden.
Lite svalt i vinden .. men när man fått ett dopp, i kustens absolut finaste vatten , kommer upp igen och får en kopp kaffe ..... det kan inte bli bättre !!?
Det var bara Selma o jag som uppskattade att bada !
Även om dagen så långt varit underbar så blev slutet på dagen ändå bättre !
Fram på kvällen korkade C-J upp ett gott vin och vi åt en god middag ute på altanen.
Vi satt ute och njöt och efter en stund försvann C-J.
Varken M eller jag visste om vad som sedan skulle ske.
Han kom tillbaka med Selma på ena armen och en stor ros i den andra, går ner på knä och friar till sin M !
Det blev nästan tår i ögat-läge ! Romantiskt ? Jaaa !
I morse reste de lyckliga två till Barcelona på några dagars semester och jag har fått låna lilla Selma under tiden.

M och C-J :Lycka till på er semester och all lycka på er gemensamma resa genom livet !

Vilket härligt dygn !

Inga kommentarer: