onsdag 2 december 2009

What a beutiful day

What a beutiful day .... nästan åtta minusgrader och hela världen(åtminstonde den lilla värld jag ser från mitt fönster) är vit av rimfrost. Fullmånen skymtade mellan grantopparna i väster. Dagen grydde i öster och himlen var blå - nej den var inte blå utan den skimrade nästan i grönt.
En ovanligt vacker morgon !
Om den här kylan håller i sig får jag bra motion. Det är ett himla springande mellan fåtöljen , vedkorgen och spisen. Dessutom måste jag med jämna mellanrum ut i vedskjulet och fylla på vedkorgen.
Idag är högerarmen inte särskilt tjänstvillig så vi får se hur tunga vedkorgar den vill bära.
Jag får väl gå flera gånger i stället för att ta korgen full.
Högern har fått en släng av "grissjukan" och känner sig lite stel. Kroppen i övrigt tycks inte reagera (peppar,peppar..) på vaccinet som jag fick igår.
Japp... så är det med det !
Nu måste jag elda i spisen - det är femton grader i köket.
Duger icke !

Ha det gott denna vackra onsdag

5 kommentarer:

Speja sa...

En rimfrostig naturbilde är grejer det, förstår att du njuter. Kanske kan du ha en skottkärra att skjutsa veden i istället så att armen får vila sig? Jag tog också sprutan igår, är öm i armen, lite yr och vansinnestrött idag, vilket antagligen är en reaktion.
Ha det så fint du också!
Kram
Speja

Markattan sa...

HU ja, här eldas det för glatta livet, dock bara kvällstid. Det är kallt som attan när man kommer hem om kvällen och ingen värme finns att finna. Vi sitter nära kaminen och inväntar en mer avslappnad hållning...

Armvärk har jag än så länge inte hunnit med att skaffa mig.

strandskatan sa...

Speja: Det gick riktigt bra att kånka in ved med den ömma armen.
Tack och lov fick jag inga andra reaktioner på sprutan.
Markattan: Har det inte eldats på hela dagen förstår jag att det är "ugget" när ni kommer hem.Jag tycker att du bums skall se till att du får en "öm arm".

Ännelaij sa...

Ja, det var verkligen vackert ute igår.
Idag är rimfrosten dock borta och plusgraderna har återigen infunnit sig, likaså gråvädret.
I morgon ska jag också få ont i armen..eller nå´t.

strandskatan sa...

Ännelaij: Rimfrosten är kvar här och det är fem grader frost.Det är lika vackert som igår. Olika falla ödets lotter.
Hoppas att du inte får känningar av sprutan !