onsdag 5 maj 2010

Uppdatering

Jag är dålig på att uppdatera den här bloggen.
Jag är urkass på att skriva kommentarer.
Men jag lever i en overklig verklighet och tankarna finns hela tiden hos de små och deras föräldrar. Herre-Gud vad de kämpar !
De senaste dagarna har jag varit hemma och levt torparliv, grävt, sått, planterat o.s.v.
Njuter av tystnad och fågelsång samtidigt som kroppen får sig en ordentlig genomkörare och själen får ro för en stund. Det är svårt att koppla av när man är rastlös och orolig hela tiden över vad som händer på neonatalavdelningen på Östra Sjukhuset.
Tage fick i alla fall sitt första bad härom dagen. Enligt A-Ch så tyckte han att det var helt okej att flyta omkring i vattnet men att bli tvättad var mindre populärt.
Lille Jamie blev dålig igen natten innan det första badet och fick läggas i respirator . Han kämpar den lille och vi hoppas att han snart skall bli bättre och att läkarna kan hitta en förklaring till varför han får sådana här "dippar".


Det här är lille,lille Tage efter första badet. Bodyn , 40 cl, är liiiite för stor.....

"Prins " Jamie kikar på världen med sina ljuvliga ögon !
Charmknutte !

3 kommentarer:

Cici sa...

Vad dom får utstå, dom små, små. Det är fantastiskt att dom klarar av det dom gör.

Markattan sa...

Ååhh som jag håller tummar och hoppas att de snart är på stora banan.

Markattan

Ännelaij sa...

Åh, så ljuvliga de är!
:)
Men vilken oro mitt i all glädje det blir.
Jag håller allt jag kan för att det ska gå bra.
Kram