lördag 12 februari 2011

Kärlek

De små gossarna hart tagit mycket plats i mitt liv under det år som har gått.
Efter all dramatik som uppstod när de gjorde entré i livet fjorton veckor för beräknad nedkomst är det kanske inte så konstigt.
Men därmed inte sagt att jag har glömt bort mina stora barnbarn.
Jag har ju Matilda , snart myndig, och Wilma ,åtta och ett halvt år,  också .
Världens finaste flickor  !

Wilma o Matilda sommaren 2010
 När man får sitt första barn tror man att det inte går att älska nästa barn lika mycket.
Men kärleken delas inte ... den är lika stor oavsett hur många barn och barnbarn man har !
Det är fint det där med kärlek !

4 kommentarer:

Cici sa...

Kärlek är nog det enda som kan delas i hur många delar som helst utan att bitarna blir mindre!

Det händer att man stöter på folk som skriver eller pratar om "favoritbarn". Det är helt obegripligt för mig. Det ena barnet är ju inte det andra likt och ändå älskar man dom för vad dom är.

strandskatan sa...

Cici: Favorisera något av barnen eller barnbarnen är fullständigt främmande för mig ! De är så olika varandra men lika underbara oavsett ! För ett par timmar sedan kom Wilma och hennes föräldrar hit och visade upp sin tolv veckor gamla hundvalp (en finsk lapphund)! En härlig överraskning på lördagseftermiddagen !

Markattan sa...

Barn, nej.
Bloggare, ja.
Och du är favoritbloggaren!

Markattan

strandskatan sa...

Markattan: Du är snäll du !