lördag 28 maj 2011

Ett "brott" är begånget

Jag hörde mystiska ljud i natt vid ett-tiden. Någon gick utanför husväggen.
Jag var mitt uppe i ett spännande avsnitt i en deckare och jag kände verkligen  inte för att lämna sängvärmen.
Hade jag stigit upp  och kollat vad det var som hände utanför i mörkret  så hade jag fått se en älg stå ett par meter från sovrumsfönstret.
Det hade varit roligt att komma på "brottslingen" när han slet sönder den lilla rönnen.
Men jag har bevisligen haft en älg här  och den var inte liten av fotstegen att döma !
Spår från gärningsmannen
Trevlig helg på er !

1 kommentar:

Cici sa...

Tur att det bara var en rönn hab/hon gav sig på. Det är värre när dom saboterar ett äppelträd eller annat man köpt och planterat.
Älgarna ska hålla sig i skogen, där finns det mat så det räcker för dom.