söndag 8 maj 2011

Lite blommor å så..


Gammal sort
 
Årets nyinköpta  akeleja


Lite hängig efter frostnätterna




Här låg det en  sandhög som jag inte hade någon som helst nytta av.
Min snälle granne har hjälpt mig att plana ut den och  nu skall det minsann bli  gräsmatta  i stället .
Men för att det skall kunna  bli  en någorlunda bra gräsmatta krävs en jordfräs (jag orkar mycket .. men gräva en hel "åker" med spade ..nej,  där går gränsen ), köras på  mera jord  och krattas, krattas, krattas... sedan på med gräsfröna .
Köra en jordfräs är jag i ärlighetens namn inte så bra på .
Jag försökte i alla fall ... det gick "så där" kan man säga och grannen tog över hanteringen.
I morgon, under förutsättning att kroppen vill komma med mig upp ur sängen, skall jag kratta, kratta, kratta ...
 Det var vad som sig i torpet tilldragit haver ...
Jo, det var en sak till .... svalorna anlände igår !

Sommar, sommar av alla årstider bäst du är ...

2 kommentarer:

Cici sa...

Ojoj vad flitig du har varit sen jag senast besökte din blogg! Det ska bli spännande att få se hur det ser ut sen när det är klart. I den mån man överhuvudtaget kan påstå att en trädgård någonsin blir klar.

strandskatan sa...

Cici: Det finns hur mycket som helst att göra och jag njuter verkligen av att gå ute och pyssla. Färdig blir trädgården aldrig men bättre än vad den var när jag flyttade hit. Då hade den stått orörd i minst tjugo år och var helt igengrodd.