onsdag 25 juni 2008

Ålder

I varje reportage man läser, vad det än gäller, står det alltid ålder på den person det handlar om.

Varför ?
Oftast är det fullständigt ointressant om NN och PP är tjugofem år eller sjuttio år.
För några år sedan var jag på en hårdrockskonsert och blev intervjuad av en journalist.
Hon frågade lite om vad jag tyckte om konserten och musiken som sådan... ingen fråga om min ålder.
Några dagar senare stod reportaget om konserten i tidningen tillsammans med en bild tagen vid intervjun med mig.
Under bilden står det : L som bör vara i fyrtioårsåldern ....
Vadå.... jag var ju för sjutton nästan sextio !!!
Och .. måste man ha en viss ålder för att tycka om hårdrock ?

Ålder är egentligen bara siffror och sedan beror det helt och hållet på hur man är som person.

Inga kommentarer: