torsdag 26 juni 2008

Du skulle bara våga skratta !

A och jag hade varit på Torp och handlat .
Vi hade laddat upp ordentligt på Maxi och jag bar två överfulla , riktigt tunga bärkassar , när vi gick från bilen.
A hade vår beardis i koppel.
När vi var nästan framme vid vår entre släppte hon kopplet vilket jag inte observerade utan trampade på det med ena foten och körde den andra foten under.
Konsekvens : jag föll som en fura !
Släppa kassarna .. inte en chans !
Jag höll stenhårt i kassarna och låg som "ängeln Gabriel" med armarna rakt ut, klädd i lång kjol, lång kappa och svarta strumpor.
Glasögonen flög inte av när jag slog i backen utan ena skalmen vek sig rakt ut .
Högerhandens tumme fick sig också en ordentlig smäll och nageln stod rakt upp.
När jag efter några sekunder fattade vad som hänt och försiktigt samlade ihop kassar, kappa och kjol för att resa mig upp kunde inte A hålla sig för skratt.
Hur gick det mamma ... ha, ha, ha !
Modern var inte upplagd för det komiska i situationen utan fräste ... att jo då, det gick nog bra.. men skratta inte..det gör jädrans ont i tummen !
När jag lyckats ta mig in i köket och satt ifrån mig varorna drog jag upp kjolen för att kolla hur läget var med mina knän ...
Snyggt... blodiga, svullna, smutsiga knän trängde ut genom mina söndertrasade svarta strumpor !
Sexigt ..? Näää !
Men.. historien slutade inte där och då !
Innan jag ens hade fått ner kjolen igen öppnas ytterdörren och in kommer C-J.
Mamma, kan du köra mig till akuten ? Jag har fått en skivstång över näsroten !
Ut i bilen igen och rattade till närliggande akutmottagning för att få sonen omplåstrad.
Jag med min trasiga tumme, trasiga strumpor och smutsiga knän och ena skalmen på glasögonen pekande rakt ut !
C-J med en blöt snusnäsduk över sin blodiga näsa !
A lätt chockad över hela situationen lite skakig i baksätet !
Det skulle varit filmat !
När vi kom in till akuten på sjukhuset och personalen såg familjen "klant" komma in hade till och med dom svårt att hålla sig för skratt ... vi var ju inte allvarligt skadade !
C-J´s näsa klarade sig bra efter att ha blivit tejpad och mina blessyrer fixade jag med en rengöring, lite plåster och ett par nya svarta strumpor .

1 kommentar:

Anonym sa...

Vet du vad? Jag sa faktiskt att "Nu släpper jag kopplet" - Ja sa du! :D