måndag 7 juli 2008

Nu är dom på gång !

Idag har jag gjort det igen ! Första gången för året ...
Pustat och frustat upp för den där jättebranta backen ! Fick stanna och hämta luft flera gånger !
Så här i början av säsongen är konditionen under noll !
Men vill man leta "gulingar" får man kämpa på och fram emot september brukar jag komma upp för backen utan att flåsa som en valross.
Jag tog mig i alla fall upp till slut och .... yesss.. där fanns dom ... de små kantarellerna !
Inte så stora och inte så många .. men lagom många att ha till en varm smörgås eller en god stuvning .
Det finns hopp om mycket kantareller i år igen !
Enda orosmomentet... Bert Karlsson .. han plockar ju inte svamp.. han far fram som en skördetröska !
Hoppas att han inte orkar ta sig upp för den tunga backen till mitt kantarellställe .. dessutom ...jag tror att han har sämre kondition än vad jag har !

Inga kommentarer: