måndag 16 november 2009

Väggrapport



Är det inte underbart med måndagsmorgon så säg !
Redan vid tiotiden var all gammal läkt borta, nya reglar uppsatta och isoleringen börjat sättas på plats.
Strandskatan behövde bara stå och se på när den händige snickaren gör väggen så fin, så fin !
Jösses vad detta vill bli bra !

Förutom att glädjas åt att väggen blir åtgärdad har jag startat ett litet krig mot de små marodörerna som stör min nattsömn. Jag har varit och inhandlat ett par små "giljotiner".
Redan efter en timma föll den första fienden ! Nu dj..lar skall jag väl få sova lugnt i natt (hoppas jag) !

Fortsättning följer .

1 kommentar:

Ännelaij sa...

Åh, vad roligt det är med riktiga hantverkare som gör ett bra jobb!
Det brukar gå undan.
:)
Och vem vill stå på byggställningar?..uh..

De små rackarna ska helt klart giljotineras.
Usch och fy för möss inomhus.