onsdag 3 mars 2010

Dagsmeja

Strålande solsken ,takdropp,och jag torkar tvätt ute på altanen !
Solen värmer så gott att jag inte ens har behövt tända i "Kiddy´n" ännu idag.
(Tur är det förresten eftersom det börjar ta slut på veden.)
Å vad underbart att det är mars månad .
Snart kommer strandskatan ... ja, inte Strandskatan utan den där strandskatan som har vett på att flytta söderut när det är vinter... och sedan kommer ärlorna och sedan kommer ... ja, allt det där andra som vi väntar på .
Kan det bli bättre ?!
Det skulle vara om jag tar med mig kaffekoppen och sätter mig ute i solen då .
Kaffe på altanen får det bli !

2 kommentarer:

XXX sa...

Å så ljuvligt det låter. Vi tog en sväng till stugan i söndags...kaffe på altanen (vår lilla smatt där vi brukar sitta på förvåren) dröjer, där låg snön tvåmeterdjup....Det vill till att det blir mer än dagsmeja för att kunna sitta där i april.

Markattan sa...

Grön av avund, fast inte missunsam. Slut på ved får vänta ett tag till tror jag. Tips om det tryter, Granngården säljer loggs som värmer något alldeles grönjävligt gott.

Markattan, hoppas att kaffetåren smakade