tisdag 9 mars 2010

20100309

Vad jag gjorde här ?
Inte ett smack om jag skall vara ärlig !
Jag satt bara där på trappan i solskenet och drack
mitt elvakaffe . . . och mådde så gott, så gott !





Fantiserade lite och kom fram till att det ser ut som om jag har en "gris" i snödrivorna ... fast
egentligen är det den översnöade skottkärran som inte blev omhändertagen i höstas (usch så slarvigt av mig)
Sedan skulle jag ju göra lite nytta och tog fram yxan och några vedklampar (av de få som finns kvar) som skulle klyvas.
Det gick sådääär kan man säga ...
Vips hade jag huggit hål i min stövel ...attans skit !
Vresiga vedklampar och en vass yxa är inte att leka med.
Jag skulle nog ha suttit kvar på trappan och filosoferat
Men herregud ... en stövel mer eller mindre ...
benet som satt i stöveln är helt och fint .... inga problem över huvud taget !
Ja, så gick det till tisdagen den 9/3 2010

6 kommentarer:

XXX sa...

Var rädd om sig skatan. Stövlar finns att köpa nya men ben är det värre med, inte samma tillgång riktigt.
Men det ser ut att ha varit en skön fikastund.

Markattan sa...

Fasligt vad skönt du har haft det, fast var rädd om stranskatebenen, de är så hemskans smala och lätta att knäcka...

Och vad gjorde du 20100309 då?


Markattan

Emelie Ohlson sa...

Hej på dig!
Hoppas du mår gott, det låetr så.
Här är också allt fint.
Kram på dig!

strandskatan sa...

Dht: Alltid ! Stövlarna duger länge än ... nu med ventilation i skaftet !
Markattan: Det ska va gött å leva !
Ja... det var ju det då ....ha,ha,ha !
Emelie:Ja, du kan tro att jag njuter här uppe i skogen ! Skönt att allt är bra med er också !
Roligt att du hojtar ! Kram på er alla fyra !

Ännelaij sa...

Men va?
alltså jag blev knäsvag när du skrev om stöveln.
Alltså..snart törs jag inte läsa din blogg.
Jag blir knäsvag och orolig för dig.

Ta för böevelen och köp dig ett par riktiga stövlar med stälhätta etc.
fy..näe..nu blir jag nästan arg på dig.
Tur att det gick bra..men iallafall.
..huga

strandskatan är så försiktig sa...

Ännelaij: hi,hi ..du har så rätt. Jag hittar nästan alltid på något dumt men jag lovar att försöka bättra mig !