måndag 1 mars 2010

Provdocka


Nej, jag har inte börjat leka med dockor om någon skulle tro det !
Den här lilla damen är tjugofyra år och heter Skrållan.
När jag hade fått två killar och det efter många år föddes en liten flicka skulle hon naturligtvis ha en docka.
Skrållan blev aldrig särskilt populär eftersom hon inte var en häst.
Hästar var det enda som gällde när min kära dotter lekte.
Dockor användes enbart att sätta på hästryggen och någon ryttarinna blev aldrig Skrållan.
Men hon finns kvar i gömmorna på vinden och idag kom hon till användning som provdocka.
Jag har ju inte så mycket annat att göra så nu har jag börjat sticka till de små som skall komma till sommaren.
Undrar bara om man behöver en basker i sommar ..... om inte så har jag i alla fall något att göra medan jag väntar på våren .
Man kan ju inte skotta snö hela tiden !

3 kommentarer:

XXX sa...

Har inte stickat så mycket som en maska till lilla Alva...måste man det???

strandskatan stickar sa...

Dht: Va ? Har du inte stickat en enda basker ?? Fram med "bönningen" med en gång !

XXX sa...

Nä jag har inte det...måste man????? Vill inte, kan inte...det får vara.