söndag 3 juli 2011

En liten fluga

En fluga gör ingen sommar !
Nej, det må så vara , men EN fluga kan få upp mig  vid  fyratiden på natten !
Efter att ha begått ett mord på den lille rackaren  har jag vaknat till ordentligt och att somna om är inte att tänka sig.
Det är klibbigt varmt, .myggbetten kliar och ... äsch, det är lika bra att kliva ur bingen en stund.
Jag kan ju ta mig en runda ut  på altanen,  lyssna på  fåglarnas morgonkonsert i skogen, ta mig en kopp kaffe och  en ostmacka.
Sedan  kan jag krypa jag ner i sängen igen, tända lampan och läsa en bra deckare i en timma eller så ...för att sedan vakna vid tio-halv elva tiden .
Men vad jag har det bra !

2 kommentarer:

Ännelaij sa...

*Gäsp*
undrar om det var en släkting till din fluga som väckt mig (kl 05:00) två morgnar i rad.
..suck..

Det rä härligt att kunna somna om senare på dagen.
Det ska nog jag också passa på att göra lite senare.
"ska bara" lite först.

Ha det bäst!

strandskatan sa...

Ännelaij: Jojomen, så är det säkert ! Den lille rackaren som var hos mig har en alldeles för stor släkt !
Jag skall försöka minimera den med ett antal innan jag lägger mig på örat i kväll !!!