lördag 23 juli 2011

Jag saknar ord

När jag gick till sängs sent igår kväll förfasade jag mig över att minst sjutton oskyldiga människor förlorat livet inne  i Oslo och på Utöya
När jag satte på nyheterna i dag har antalet döda stigit till nittioen !
Jag kan inte förstå
Jag vill inte fatta
Jag känner mig handlingsförlamad
Jag känner sorg över människans ondska
Jag sörjer med alla de som har förlorat en kär anhörig och/eller vän
Jag saknar de rätta orden eller rättare sagt .....det finns inga ord
Det är så oerhört sorgligt !

2 kommentarer:

Cici sa...

Jag håller med i allt du skriver.
När sådana här katastrofer inträffar förvånar det mig alltid att man inte kände något just då det skedde. Men det kanske är tur att man inte gör det med tanke på alla katastrofer, stora som små, som händer i vår värld hela tiden.

När naturen slår till finns det en förklaring till vad som hände, men när onskan i en människa är orsaken känns det så fullständigt onödigt och meningslöst. Så sorgligt för alla inblandade.

strandskatan sa...

Cici: Jag förstår inte hur en människa kan ge sig själv tillåtelse att döda och förstöra livet för så många !
Det händer dagligen oerhört förfärliga saker runtom i världen.
Tyvärr blir det ofta bara ett reportage, en rubrik, i en tidning eller ett inslag på TV. Man reager .. men glömmer tyvärr ganska fort.
Vi har ju tack och lov varit ganska förskonade från sådan här dårskap tidigare här i Norden. Denna händelse är så nära.. tjugo mil härifrån.
Det blir ett uppvaknande på något sätt !