onsdag 9 september 2009

Jag begriper inte hur jag fick tiden att räcka till när jag jobbade !
En pensionär har minsann alldeles väldigt mycket att göra ... så mycket att tiden den senaste veckan inte velat räcka till att skriva några rader i bloggen.
Hundvaktat ( ååå vad jag saknar Selma nu när hon har åkt hem ), umgåtts med sonen och hans fästmö, skrapat väggar och arbetat i trädgården.
Det är inte enbart jag som har jobbat utan jag har haft fantastiskt god hjälp av C-J och M.


Stort tack till "Julia och Romeo" !








Men nu är jag ensam i torpet igen . . . eller . . . hmmm , nästan ensam . . . . jag har tydligen fått en ny "gräsklippare" ! (Jag som faktiskt redan hade börjat fräsa runt med min "trotjänarmaskin")
Jahapp !
Ut och valla tjurkalv . . .
Hej hopp !





5 kommentarer:

Markattan sa...

Strandskatan kanske ska ta och köpa sig eget hundsällskap? Det vore väl något va? Tur att du bloggade lite, vi vet ju hur trist det är när någon inte bloggar regelbundet...

Jo vännen, jag vet vad du tycker.

Markattan

Speja sa...

Du har verkligen fullt upp! Och inte råder någon brist på sällskap heller, det ser jag. Det är spännande att bo på landet!!

Tack för fina kommentaren hos mig. Ha det bra.

strandskatan sa...

Markaattan: Hundköp ligger nog lite på planeringsstadiet. En fyrbent kompis är allt ett väldigt sällskap.
Speja:Nej här händer det saker och oväntade besök dyker upp då och då... som kalvar och sån´t .. hi,hi !

Ännelaij sa...

åh vad bra med hjälp av Julia och Romeo.
Förstår att du saknar lilla Selma.
Verkar vara en go vovve.

hihi..sådan naturlig hjälp med grästet är ju såååååå sött och trevligt när de är så där små...

/A

strandskatan sa...

Ännelaij: Det är så gott att ha "ungarna" hemma några dagra och den där "Gräsklipparen" äter och gödslar och jag behöver inte vare sig tanka eller dra i snöre för att få igång honom ...
Smart va !