tisdag 6 oktober 2009

Återvinning

En av mina mostrar, sedan många år avliden, sade långt innan hon dog : " Den dagen jag är borta kan ni köra allt jag har till soptoppen ! Det är skit det mesta och ingenting att ha ! "
Men se det gjorde vi inte.
En del av hennes möbler finns fortfarande kvar och nu är det återvinning som gäller.
De senaste dagarna har jag slipat , målat och klätt om stolar.
Möblerna är väl sedan sent trettiotal.
Jag tror att de kommer att passa perfekt i mitt kök.
Det är bara bordet och en stol som är färdiga och jag laddar för att angripa de tre resterande stolarna. Slipa och måla går lätt och bra ... men ... klä om sitsarna är ett slit. Jag tror att det sitter etthundra rostiga nubb som fäster det gamla tyget och alla de där nubben skall bort !
Jag säger bara : Fy sjutton för gamla rostiga nubb !
Det är tur att jag är enveten !

Stolen "innan" Stolen "efter"






4 kommentarer:

Den hemska tvillingen sa...

Snyggt hör du, jättefint.

Markattan sa...

Oj vad snyggt och du är duktig. Rostig nubb kan man ju lätt vara utan.

Markattan

Ännelaij sa...

Vad roligt att göra om gamla möbler.
Fast jag håller med om att rostiga nubb vill man ju helst undvika.
Jag tycker det är synd att kasta gamla möbler, de har ju oftast mer själ än nya.

Lycka till med renoveringen.

strandskatan sa...

Amatörmässigt hantverk ... men jag är ändå ganska nöjd med resultatet.
Jag är säker på att min gamla moster sitter där i sin himmel och myser när hon ser vad jag håller på med .
Idag avstår jag från allt vad rostoga nubb heter. Jag har träningsvärk i fingrarna sedan allt dragande igår.