onsdag 7 oktober 2009

Rullgardin

I går kväll var det ett riktigt ruskväder. Det stormade och regnade så att det smattrade på fönsterrutorna och det knakade i de gamla stockarna i huset.
För ovanlighetens skull drog jag ner rullgardinerna i sovrummet ganska tidigt och kröp ner i sängen med en deckare (Henning Mankell´s Kinesen)och somnade gott efter någon timma.
Halv sex i morse: brak ... rullgardinen far upp !!
Hjärtat far nästan upp i halsgropen av att bli väckt på det viset . Innan jag lyckats få ordning på hjärta och blodtryck är jag klarvaken !
Nu undrar jag vem tusan det är som drar upp min rullgardin med en smäll när klockan bara är halv sex ?
Vad är det som gör att rullgardinen håller sig lugn i sju-åtta timmar och sedan far upp så där utan anledning ? Jädra rullgardin !
Jag måste nog införskaffa nya rullgardiner. Inte sådana där med fjäder som gör att den flyger upp och skrämmer livet ur mig.
En rullgardin som dras upp med handkraft när jag själv bestämmer .

Inga kommentarer: