fredag 2 oktober 2009

"Tjocka"


Hallååå ! Någon där ? Vart tog världen vägen ? Hallååå !
I morse var det dimmigt alltså !
Det var sån "tjocka" så att jag trodde att jag hade kommit bort . . . eller rättare sagt att allt och alla utom jag var borta !
Det tog mig nästan fyra timmar innan jag kunde se klart på tillvaron igen.
Nu är läget under kontroll och jag vet precis var jag är . . . i fåtöljen, framför TV;n med laptopen på "fanget" ! Precis som det skall vara en fredagskväll.
Trevlig helg !

7 kommentarer:

Markattan sa...

Åh det där är mysigt ju. Tjocka är mysigt...
Markattan måste vara jättemysig.

Eller var det dimman du pratade om? Ja det är fint.

Hoppas helgen blir trevlig.

Markattan, in i dimman

Den hemska tvillingen sa...

Å så skönt det låter. Fast dimma som tar bort hela världen tycker jag är lite otäck, det förskjuter perspektiven och ljuden så att man knappt vet vad som är fram och bak. Nä tacka vet jag stjärnklart, halvklart, det är självklart (ååå så dåligt)

Cavinka sa...

Glad att det regnar idag. Håller på att måla huset, har haft hjälp med de högsta och svåraste delarna av huset, men det har varit en hel del för mej att göra ändå. Ligger i sängen och tittar på ett tv-program om en kille som renoverar gamla hus och han är så duktig. Skulle behöva honom här et tag. Det brinner i spisarna och det är riktigt mysigt.

Ännelaij sa...

Dimma är mysigt tycker jag.
Förutom att köra i.
usch, det är oroligt.

Snygg bild du fotat där.
ha det bra

strandskatan sa...

Markattan: Du är mysig du ! Tjocka däremot... näää !
Den hemska tvillingen : Man känner sig både ensam och liten när man bara ser några meter framför sig och det är tyst som i graven. Nästan kusligt !
Cavinka: Skulle också ha målat men det sltade med att väggen får kläs om i stället. Måla hade jag klarat av men snickra måste jag överlåta till fackfolket.
Det låter som om du har det riktigt mysigt !
Ännelaij: Det är illa nog att köra bil i mörker... dimma är absolut hopplöst att köra i. Ha,ha..jag tackar ! Jag visste inte vad det skulle bli av den bilden. Det var ju mjölkvitt över allt !

Speja sa...

Haha,vilken tur att du hittade rätt till slut. Hör att du har lika livlig fantasi som jag. Jag kan också få för mig att något har hänt och att allt och alla har försvunnit - utom jag.

Kram
Speja

strandskatan sa...

speja: Fantasin finns där. Jag önskar bara att jag kunde formulera mina ord lika fint som du kan !