fredag 15 oktober 2010

Nöjd

"Gardineländet" är åtgärdat (blev inte bra men den blev i alla fall bättre ) och .....
kolla, kolla vedhögen är borta ... bara "möle" kvar !
En granne jag hade en gång sade att vedbobacken skall vara ren till midsommar.
Det var en svår ekvation att få ihop eftersom min ved inte levererades förrän i augusti.
Jag har legat i som en bäver och ändå legat lite efter s.a.s när det gäller veden .
Men nu är tolv kubikmeter ved kluven och inburen.
Torr fin ved som sprakar fint i braskaminen.
Nu skall jag äta middag och till maten skall jag bjuda mig på ett glas rött.
Det är jag ta mig sjutton värd (om jag får säga det själv) !

Trevlig helg !

ps. Paddan hade flyttat eller grävt ner sig någonstans. Borta var den i alla fall och jag saknar den inte över huvud taget ! ds.

2 kommentarer:

XXX sa...

Ja, det är du värd!!!
Trevlig helg!

strandskatan sa...

Dht; Å det var gott att höra. Då behöver jag inte ha dåligt samvete .. ha,ha !