måndag 11 oktober 2010

Repris från ifjol

Nu är de här igen.
Förbaskade små grå rackare som smyger in och förstör min nattro.
När de väl har kommit in så gnager,knapar, prasslar de och .. ja, det vette sjutton vad de håller på med.
En sak är jag alldeles säker på och det är att även om de är små så är de väldigt STÖRANDE !
Efter moget övervägande (trots mycket motvilja) utrustar jag mig med ficklampa, plastpåse (om utifall att jag har fått fångst i fällan), ett par små ostbitar till de nattliga marodörerna, tar på mig träskorna, tar tre djupa andetag och klampar uppför vindstrappan .
Jag försöker verkligen att låta som en flock elefanter så att de skall hinna gömma sig och inte springa runt fötterna på mig när jag skall kolla vad de har haft för sig de små rövarna.
Dagens fångst : en styck ynka jädrans mus !
En enda mus som förde ett sån´t himla liv ?
Jag kunde ha gett mig den på att det var minst två som var där i natten som gick !
Det blir nog samma visa i natt ... och i morgon ... och nästa ...okej då , det är smällar man får ta när man bor på landet och inte har någon katt som håller musbeståndet nere .
Dessutom bor paddan kvar i vedhögen och jag gillar inte den heller !

Nej, jag klagar inte utan bara talar om att sådant är livet i mitt lilla paradis !
(Paddor, möss, älgar, hästar, rådjur, kalvar o kor ! Det låter mera som Noaks ark !)

Inga kommentarer: