fredag 10 december 2010

Torris

Jag är torr !
Så himla torr att jag känner mig som en gammal skeppsskorpa som blivit kvar efter en seglats några varv runt jorden.
Den skorpan hade förresten varit en nybakad vetebulle i jämförelse med mig.
Håret känns som svinto och huden... ja, den skall vi inte tala om egentligen. Det kliar och flagar både här och där.
Jag dricker ordentligt.
Jag använder ducshcreme med olja i.
Jag smörjer in  mig ordentligt efter duschandet.
Jag använder bra shampo och balsam.
Lika förbaskat är jag torr !
Och ... ...hur i hela friden skall man komma åt att smörja upp sig där bak ? På ryggen alltså  !
Armarna vill liksom inte räcka till överallt.
Jag vet nog vad problemet är egentligen. Ja, inte det där med att armarna räcker till utan vad torrheten beror på.
Det är vintern med alla minusgraderna, vedeldantet och allt innesittandet !
Så fram på vårkanten .. när vi har vältrat oss över kanten till nästa år ... fram i mars månad eller så ...  då blir jag  som vanligt igen.
Mjuk och len med glänsande hår ....( ha,ha,ha... in my dreams ) !

Ha en trevlig helg !

1 kommentar:

Cici sa...

Det gäller att ha en bra hudlution också, en som inte innehåller fel saker. Förutom den torra inneluften så är dom syntetiska kläderna ett aber. Huden brukar också må bra av att torrborstas, så att man får bort det där hudlagret som i alla fall är dött. Man byter ju hud ganska ofta, faktiskt. Jag brukar gnugga benen med en pimpsten och sen smörja in dom, det hjälper mig.