fredag 31 december 2010

2010 .. året som gått

Jag tänkte att jag skulle kunna sammanfatta  vad som sig i torpet tilldragit haver under året som gått.
Men jag  inser att det mesta har rört sig kring Jamie och Tage.
De där två små filurerna har vänt upp och ner på hela mormors tillvaro sedan de föddes i mars.
Det är ofattbart, underbart, fantastiskt att få uppleva deras framsteg . (det har jag väl sagt tidigare om jag inte missminner mig ?!)
Mellan resandet till de små tvillingarna  var jag i London i några dagar i maj månad.
M och C-J överraskade med bröllop och Cj var klar med sin MBA-examen.
När snön .. den förbaskade snön ..  äntligen försvann någon gång i mars då  började "utelivet".
Jag for runt i trädgården med hacka o spade, odlade potatis, ringblommor, rensade ogräs, målade huset , renoverade kök, tapetserade och högg ved .. .. (det är ju inte måtta på vad jag har roat mig och tusan så mycket jag har hunnit med när jag tänker efter).
Jag valde rätt när jag köpte mitt torp och jag njuter av varenda dag !
Detta trots att förra vintern var av en kaliber som jag aldrig trodde skulle upprepa sig två år i rad.
Men se det gjorde den.
Kyla och snö kom redan innan man fattat att sommaren var slut och höstvindarna dragit förbi.
En massa snö och en väldig kyla.
Jag var "insnöad" redan den 22 oktober !
Det är fortfarande riktigt  kallt och snötäcket döljer allt som skall växa och gro.
Men det finns hopp om ännu en vår.
Vi går mot ljusare tider och med ljuset kommer "livet" tillbaka.
När jag ser tillbaka på 2010 så känner jag tacksamhet och glädje.
Tacksamhet över att det finns mirakel och glädje över att mina älskade ungar och deras familjer har det bra.
Så tack Erik, Åsa, Matilda, Wilma, Carl-Johan, Malin, Anna-Charlotta, Berra, Jamie, Tage, Simon o Sebastian för året som gått !
Jag önskar er alla...familj, vänner , bloggvänner .....
 Ett riktigt GOTT NYTT ÅR !

3 kommentarer:

XXX sa...

Gott nytt år kära Strandskatan. Och ja, vad du hunnit med! Kanske det blir ett lugnare tempo 2011?

Cici sa...

När man börjar fundera så där lite djupare är det en hel del som hinner göras under ett år. Synd bara att åren går så fort.
Ha ett gott nytt år!

strandskan sa...

Dht: Tack det samma ! Min förhoppning är att 2011 skall innehålla mindre oro men i övrigt full rulle.
Cici: Ju äldre man blir desto fortare tycks tiden gå. Det vill till att ta vara på varje dag och utnyttja tiden på bästa sätt.
God fortsättning till dig långt där uppe i norr!