tisdag 16 september 2008

Sälar och makrill

I lördags var det underbart väder och när en god vän ringde och erbjöd mig en båttur var svaret : Jaa, härligt , självklart följer jag med !
När båten stävade ut från hamnen låg vattnet som en spegel , solen värmde fortfarande och jag bara njöt av tillvaron.
Utanför Håskär släppte vi i dörjerna ( heter det så .. dörj i pluralis ?)
Nåväl, vi försökte fånga fisk .
Inte ett liv på en lång stund förutom litet ryck när maneterna fastnade på krokarna.
Tålamod... efter kaffet .. då ska du se ..
Jodå, vi fick faktiskt sex makrillar till slut !
Skulle ha varit sju om inte vår följeslagare sälen hade norpat den största makrillen från mig !
Rackarns säl !
Ett härligt napp .. jajemen, ..sedan kom ett krafigt ryck ... inget motstånd när jag drog upp... två krokar borta på dörjen !!
Bredvid båten lekte sälen med min stooora makrill !
Jag struntar väl i makrillen .. men jag mår skit över att sälen kanske for illa av krokarna som den fick med sig !
Jag kunde ju inte göra något åt situationen och hur som helst så följde sälen oss ända in till Otterö så det kanske inte var så illa !

Inga kommentarer: