tisdag 23 juni 2009

En get



Hej ! Det är bara jag - Strandskatan !
Jag har ju så otroligt mycket att göra i dessa dagar så ni har liksom kommit i andra hand .
Men jag finns här bland flyttkartonger och tidningspapper och jag lever även om jag just i detta ögonblick är lite mör i kroppen.
Ogräsbekämpning med böjda knän och rygg i några timmar, jodå det känns.
Det är bara att inse att jag inte har någon som helst karaktär när det gäller att motstå ogräsplockande. Jag får väl skylla mig själv om jag inte kommer ur sängen i morgon. Men skam den som ger sig ! Förr eller senare lär jag ha tränat upp rörligheten i hela kroppen ... joodå !
Helt osökt kom jag att tänka på en låt som sonen brukar tralla på ibland.
Det är en lite speciell sång kan man väl,minst sagt,säga.
Men det är sonen också så det jämnar ut sig liksom.
Hur som haver så fick ju den lille gossen i visan en get.
Kunde det vara ett alternativ även för en Strandskata med ogräsplockandemani tro ?
En liten get som heter Ralph - eller kanske inte ?
Nej, jag köper en rejäl grästrimmer i stället som heter Stihl eller Jonsered eller nå´t annat stiligt !
Åter till flyttkartongerna !

5 kommentarer:

Markattan sa...

Jamen en get va, som heter Ralf, det tycker jag absolut du ska satsa på. Då har man ju inte bara ett ogräsfritt liv utan sällskap också. Fast kanske äter getter även fina pioner och sånt med...

Markattan

Strandskatan sa...

Ja det har du rätt i. Pioner måste jag ju ha i min trädgård och de skall inte få ätas upp av en get inte.

Ännelaij sa...

oj!
att du inte kan motstå att rycka upp ogräs?!
Jisses...du verkar nästan vara en självgående maskin..tihi..

Låter ändock som du har det väldigt bra just nu!
Och det är dig väl förunnat.

Take care
/A

Ännelaij sa...

Nu har jag lyssnat på getsången.
Den var väldigt klurig och rolig!

Förstår att sonen gillade den.
:)
/A

strandskatan sa...

Tack Ängelaij ! Ja, du kan tro att jag trivs med tillvaron. Känns nästan overkligt alltihop.
Ha,ha,ha - Visst är Egon-visan så fiin så att man nästan blir tårögd !