lördag 13 juni 2009

Wilma´s teorier

Jag hade besök av yngsta barnbarnet idag.
Sonen, Wilma och jag åt en mycket delikat måltid .
Barnbarnet hade klara önskemål om en trerätters vilket resulterade i köttbullar , makaroner och grönsaker. Det är väl en trerätters, eller hur ?
Altandörren stod vidöppen medan vi åt och plötsligt hör vi bompabompamusik. Det hör inte till vanligheterna att det står en blåsorkester och tutar borta på hamnplanen.
Vi diskuterade om orsaken till detta "tutande".
Barnbarnet hade ett par teorier.
"Du, farmor, det kanske är för att du skall flytta !
Eller också är det för att Henke Larssons bror har dött. För det har han - det har jag faktiskt hört ! "

Jag vet forfarande inte varför en hel orkester stod och blåste i sina horn bland bilarna på parkeringen - kallad hamnplanen.
Det kanske helt enkelt var frälsningsarmén - vad vet jag !
Däremot vet jag med bestämdhet att inte jag var inblandad och troligen inte Henke Larsson heller.

6 kommentarer:

Cavinka sa...

Mitt yngsta barnbarn har jag vårdat i två dagar. Han har vattkoppor och ser bedrövlig ut. "Momo, det kliar så"!! Eftersom har nu är feberfri så tyckte jag att vi kunde gå ut en promenad i Slottskogen. Resten av familjen var på examen och jobb. Vi gick till Slottskogen men vissa problem uppstod. En kvinna tyckte att han var väldigt prickig i ansiktet men jag ljög friskt och sa att ungen var allergisk mot jordgubbar. Han har varit sjuk en vecka så enligt barnläkaren smittar han inte längre. Jag hoppas att det är sant.

strandskatan sa...

En helt klart acceptabel vit lögn.
Självklart skulle killen till Slottsskogen - heja mormor !

Markattan sa...

Fast man kan ju misstänka att blåsorkerstern var på plats, om än lite sent, för att hylla en aldrig så liten Strandskata.

Det tror
Markattan

strandskatan sa...

Ha,ha -jag får innerligt hoppas att du har fel. Jag som har försökt smita undan allt firande.Det kunde väl ha varit lite mera rock´n roll i alla fall !

Ännelaij sa...

Hmmm..är du SÄKER på att du inte hade med orkesterspelandet att göra?
Jag tycker du ska ta åt dig utav bara racksingen, det äraldrig för sent eller tidigt att bli uppvaktad av orkester.

Ha det bra
/A

Kvittrande strandskatan sa...

Hi,hi - nej säker kan jag ju inte vara. Kanske Wilma hade rätt i att någon tycker det är värt att blåsa i horn för att jag skall bli torpare ! Det är ju verkligen värt lite bompa-bompa - eller hur !