fredag 12 juni 2009

"Statsanställd"

Det var då märkligt hur blöt den här dagen har varit. Regn, regn, regn !
Mitt goda minne säger mig att det just den här dagen i alla tidigare år varit strålande solig och sommarvarm. För jag kan väl inte minnas fel ... eller ?
Men strunt samma för jag har haft det bra idag i alla fall med jordgubbstårta , en massa telefonsamtal, och presenter. Bl.a. har jag fått en grensax och gräsmattegödning vilket jag bugar och tackar alldeles speciellt för. Det är ju perfekt till en torpare !
Oj, vad gräset kommer att gro när det får näring och ju mer det växer desto mer motion får jag med all klippning som kommer att bli nödvändig om jag vill ha en "green" ! (kommer aldrig att hända, ha,ha ).
Orkar jag inte putta på gräsklipparen kan jag kanske släppa in grannens hästar i trädgården
en gång i veckan eller så. De kan beta av gräset och samtidigt kanske det resulterar i att det kommer ut lite naturgödsel i andra änden . Under tiden kan jag sitta i skuggan på altanen och läsa en god bok medan hästarna gör grovgörat .
Men om jag först gödslar och hästarna sedan s.a.s. skiter i min trädgård då kan det faktiskt bli konsekvenser i form av övergödning !
Övergödning - Oooops det gillas nog inte . Man måste tänka på miljön !
Jag nöjer mig i alla fall med gödsel ur påse och att putta gräsklipparen själv. Det skadar mig inte att pusta och svettas nu när jag börjar komma i form och träningsverken har lagt sig.
Det gäller att hålla sig i trim nu när man är "statsanställd" på heltid och snart torpare.
Till er alla : Njut av livet, varandra och helgen !

5 kommentarer:

Markattan sa...

Ja men jag visste ju att det var något jag glömt. Grattis på födelsedagen, om än lite så här i efterskott.
Vilka bra presenter du fick.

Trevlig helg till dig med.

Markattan

Ännelaij sa...

Oj, har du fyllt år?!
Men åh.

GRATTIS och massor av kramar från mig!

Håller med! Gräsmattor ska inte vara greener utan prydas av buskar och blommor.

Jag är väl en av få som verkligen ogillar golf.
Det enda som är bra med det är motionen annars står jag gärna över.

Ha en fortsatt bra helg

/A

Strandskatan sa...

Tack för grattis ! Nästa år skall jag fylla "27" hade jag tänkt mig.
Efter allt gödslande och klippande
med mina fina presenter lär jag vara i fin trim och se ut som en kvinna i sina bästa år !

Den hemska tvillingen sa...

Även Den hemska tvillingen sällar sig till de senkomna gratulanterna och sjunger upp lite tyst i bakgrunden. JA MÅ HON LEVA JA MÅ HON LEEEEVA JA MÅ HON LEEEVA UTI HUUUNDRAAADEEE ÅR. HURRA HURRA HURRA HURRA.
Och 26 år, redan alltså? Det var inte illa.

den statsanställda strandskatan sa...

Tvillingen du sjunger ju så vackert så man blir alldeles rörd !
Tjugosex-tjugosju är en alldeles perfekt ålder för en Strandskata så jag har tänkt behålla den åldern för evigt.