onsdag 5 januari 2011

Förvirrad torpare

Ikväll har jag slagit personligt rekord i dumhet.
Totalt kaos i huvudet, förvirrad till max !
Det kom  ett meddelande på telefonen. 
Meddelandet var av ett mycket glädjande slag och jag ville ringa upp avsändarna per omgående .
Men var sjutton hade  jag lagt telefonen ?
På soffbordet ?
På nattygsbordet .
Låg  den på laddning ?
Okej, då  är  den  nog i köket ... nix !
Jag blev   stående mitt på köksgolvet och ... vad hade jag i handen ?!
Telefonen... den "försvunna" telefonen !
Uaaahahaha .... jag är inte riktig på något håll ju !!!!
Nu hade jag möjlighet att ringa och gjorde så också men det enda jag fick fram var ett  fullständigt  hysteriskt skratt. Ett sån´t där asflabb som inte går att stoppa ...när man får kramp i magen  och tårarna bara rinner ...
herregud, jag blev alldeles trött.
Till sist fick jag i alla fall fram vad jag ville ha sagt:  Grattis älskade "ungar" !
Jag som trott att jag skulle bli en mera lugn och sansad människa 2011...en normal kvinna i pensionsåldern+
men jag får nog inse att jag kommer att vara lika tokig som jag alltid har varit.
Nu skall jag fira med en liten "Jäger"... det är bra för matsmältningen har jag hört !

3 kommentarer:

Cici sa...

Ta du en Jäger,det låter som om du kan behöva en sån. Men så länge man kan skratta åt sig själv så är det nog ingen fara.

XXX sa...

Och vad har ungarna ställt till med nu då? Bröllop eller fler barnbarn???
Men du, du är i gott sällskap, vi är väl en hel massa som letat efter glasögon som smitit upp på hjässan utan att säga ett pip.

strandskatan sa...

Cici: Det blev ingen Jäger... det blev en kopp kaffe, Sedan somnade jag inte förrän kl 04:00 ! Jag borde nog ha tagit en "liten en" i alla fall !
Dht: Inte bröllop och inte flera barnbarn men förlovning !
Visst är det skumt att vissa saker bara försvinner utan att ens tala om vart de har tänkt sig !