tisdag 11 januari 2011

Broddar, broddar ...

Efter minst tio piruetter värdiga en prima ballerina på Kungliga Operan tog jag mig till brevlådan.
Hade det kommit någon post de två senaste dagarna ?
Det borde i alla fall ha kommit ett par dagstidningar och en massa reklam.
I hellskotta heller !
Brevbäraren hade väl inte lyckats att ta sig fram  på skogsvägen eller ens vågat sig på att göra ett  försök att ta sig upp för backarna.
Han /hon är för all del förlåten för det.
Jag gör i alla fall  inget nytt försök att gå i nysnö på blankis innan jag har skaffat broddar !
Men hur i hela friden löser jag det ... jag måste ju ta mig med bilen till civilisationen om jag skall handla .
De grer sej nokk !

1 kommentar:

tankar från mitt fönster sa...

Broddar är bra att ha o förhindrar många benbrott.
Har kikat runt litet i din blogg o finner den tilltalande, känner igen tonen och det gråa håret osv.
Jag blev nyss följare, om det går för sig.
Trevlig helg!