tisdag 22 april 2008

Fullmånen

En natt till med drömmar ..
Vaknar , kollar ut bakom rullgardinen och .. javisst.. där är han .. stor , rund och alldeles strålande !
Gubben i månen .. "drömmannen" !
Han är nog den "man" som har störst inverkan på mig nu för tiden .

I natt handlade det om en alldeles underbar fågel ! Tror inte ens att arten "är uppfunnen".. men den var kollossalt vacker !
Natten till igår var det en dröm om min X-man som misskött sin ekonomi och en kollega från min tid som banktjänsteman dök på mig och klagade över att han , X-et, var skyldig banken flera tusen kr.
Hur blir man av med sitt X !
Jag fick en lysande bok för några år sedan !
"Hvordan finne drömmemannen - og bli kvitt ham når du inser tabben " skriven av Fröydis Arnesen.
Där står mycket underfundigt .. men inget om hur jag blir av med X-mannen som spökar i mina drömmar !
Nightmare var ordet !

Vaknar mitt i natten och tror att det är morgon ! Fort upp ur sängen, bryggar en kopp kaffe, ett par smörgåsar och ett svåårt korsord !

I bästa fall somnar jag om drömlöst efter ett par timmar !

Inga kommentarer: