måndag 28 april 2008

Project

För några år sedan försökte jag ta mig upp ur "ett djupt svart hål" !
Är man längst ner i "det djupa hålet" så finns det ju bara en väg att ta sig därifrån - uppåt !!
Hur gör man då !
Man hoppas att någon , kanske han på den vite springaren, kommer och löser alla svårigheter.
Den lösningen var inget alternativ för min del .
Nej , skulle något positivt hända fick jag plocka fram egen vilja att ta mig upp ur mörkret !
Yess, så fick det bli !
Jag köpte ett torp , långt från civilisationen !
Alla trodde att jag blivit totalt snurrig ... jag var däremot ganska belåten.
I mina ögon hade torpet stor mysfaktor !
Byggt på 30-talet, gammal vedspis, risig skorsten, garanterat oisolerat, rostigt vatten, dåligt avlopp, fladdermöss under takpannorna och en tomt som var 4 000 kvm stor !
Självdraget fungerade så bra att grannen E snabbt konstaterade att " i ett sån´t här hus får ingen människa allergi !"
Jag hade funnit mitt project och hade börjat ta mig upp ur "mörkret" !

Inga kommentarer: