tisdag 21 september 2010

Oj då ...

Här händer det grejer !
I förrgår ,när jag som vanligt var ute och rotade i vedhögen, kändes det som om någon
tittade på mig.
Mycket riktigt !
Precis när jag stack ner handen för att ta en stor vedklamp såg jag ögonen.
Två stora (jättestora faktiskt ... tyckte jag i alla fall) röda ögon stirrade på mig .
Antingen hade den rackarn varit på en jädrans kalas eller befunnit sig i mörker
väldigt länge.
Fy sjutton vilken stor padda det satt där !
Jag har faktiskt inte lust att gå ut och rota i vedhögen så länge den där gynnaren
bor där !
Men jag måste väl göra det ändå ... eller !?
Inte nog med att paddskrället skrämde mig .
Näädå ! För en stund sedan skulle jag ut och hämta ved samtidigt som jag skulle
ta mig en runda i trädgården och kolla läget.
Jag hann inte längre än utanför altanen när det brakade till i skogen.
När jag säger skogen så innebär det att den är femtio meter från min altan.
Shit alltså !
Där på andra sidan diket i skogskanten kom en stor älgko störtande och efter henne kom kalven !
Som väl var blev de nog lika rädda som jag och tog sin tillflykt uppför
berget och in bland träden.
Jag tog ett enda stort kliv över altanen och stängde dörren igen.

Det här är livet på landet !

3 kommentarer:

conny sa...

Va trevligt med lite djuriskt sällskap.

Cici sa...

Stackars paddan! Där hade han suttit ensam och isolerad i vedhögen utan sällskap innan det äntligen dök upp någon han hade kunnat få en puss av. Och så springer du därifrån! Tänk om det var Prinsen!

strandskatan sa...

Conny: Njaee...okej då .. men inte på så nära håll !
Cici: Ja, stackarn ...men han var verkligen motbjudande !
Finns det inga snygga grodor ?
Jag är egentligen en ganska stor djurvän och var mest rädd för att den skulle krossas av nåt stort vedträ.Undrar om den är kvar..