torsdag 2 september 2010

Ytterligare ett projekt

Jag blir alltid misstänksam när telefonen ringer vid fel tid på dygnet.
Har det hänt något med barnen, barnbarnen, har jag glömt något eller har någon blivit sjuk eller.... jag hinner tänka en himla massa konstiga tankar.
I morse ringde det redan kl. 07:30 och det är absolut fel tid eftersom Strandskatan oftast sover då.
När jag krafsat fram telefonen hör jag en glad röst : Hej, jag heter Louise och ringer från Ikea ! Vi har en order här som vi skall leverera till dig den 6/9. Har du möjlighet att ta emot den då ?
Joo... hhhmm... självklart kan jag det. Tror du att det är en stor långtradare som kommer med leveransen ?
Det kan vara lite svårt att ta sig fram med en alltför stor bil eftersom jag bor två km från allmän väg .. lite smalt, kurvigt och backigt.
Långtradare med tolvmeters släp är inte lämpligt då kanske ?
Nej jag tror inte det !
Jamen, då får vi ordna med ett mindre fordon.
Puh.. vilken tur att det finns trevliga hjälpsamma människor som jobbar på Ikea !
Mitt senaste projekt är på gång och snart har jag ha flera nya skåp i köket . Nu skall det målas gamla skåpdörrar så att kulören blir densamma som på de som levereras på måndag.
Fyra skåp, nya bänkskivor, socklar ... det kommer att bli alldeles perfekt !
I morgon skall jag ringa snickaren som skall hjälpa mig.
Yesss, nu kör vi !

3 kommentarer:

XXX sa...

Vilken fart det blev på tanten!!!
Roligt att göra fint och skönt att du inte
ramlade ner från stegen!

Cici sa...

Nytt både på utsidan och insidan!

strandskatan sa...

Dht: Ha,ha.. du vet väl att det alltid är full rulle här i torpet.
Ja klättrar fortfarande på stegen... men jag är alltid så väldigt försiktig och gör aldrig några "volter" !!!
Cici: Japp ! Snart är det bara jag som behöver förnyas både här och där ...