tisdag 21 september 2010

Tack.. men nej tack !

Det har varit ett alldeles underbart väder idag. Visserligen fläktade det en del i träden men det bekymrade mig inte.
Jag stod nämligen vid huggkubben och klöv ved. Det är svettigt att svinga yxan och få vresiga vedklampar att dela sig till rätt storlek. Då behöver man en svalkande fläkt då och då.
Medan jag stod där och svettades svängde en norskregistrerad, silverfärgad stoooor Mercedes in på gårdsplanen.
Vem tusan är det här nu då .... jag känner ingen norrman med Mercedes ... det kan inte vara någon som vill ha vägbeskrivning....näää,vem, vad, varför ... jag bor ju faktiskt långt ifrån civilisationen inne i skogarna ?!!
Ur bilen kliver det ett mycket uppdressat par. Mannen har en bunt med papper i handen.
Goddag, goddag, vi har rest en lång väg och undrar om vi kan få tala med dig om Bibeln,paradiset..bla.bla,bla ...
JEHOVAS VITTNEN !!
Vill du kanske ha lite att läsa ?
Tack men NEJ TACK !
Hur i all sin dagar lyckas de leta rätt på ett ensamt litet torp uppe i skogarna ?
Hur orkar de ... va ?

Jag har mitt eget paradis ... det har jag verkligen !

4 kommentarer:

Cici sa...

Det finns nog ingen som undkommer deras försök till omvändelse. Tänk att ha den tron dom har, att veta att man måste frälsa en himla massa människor för att själv få chansen att komma till paradiset. Det finns ju bara ett begränsat antal inträdesbiljetter.

strandskatan sa...

Cici: Ja, och inte lär jag vara en bland de som får inträdesbiljett till deras paradis !

conny sa...

Usch ja, det där känner man igen. De är verkligen påträngande, på gränsen till otrevliga. Åtminstone somliga av dem.

strandskatan sa...

conny: Påträngande var ordet ! Jag gillar inte sådana besök.