måndag 12 januari 2009

2009-01-12

Idag måste jag avreagera mig lite på något eller någon !
För det första - jag fryser !
Orsaken är att det stormar utomhus ! Nåväl- stormar är kanske att ta i men det blåser i alla fall kuling och det är illa nog !
Det tre år gamla huset jag bor i är enbart avsett för en väderlek där vindarna inte kommer från väst, sydväst eller syd ! Jädrar vad det är dragit !
Jag tillhör den skara människor som inte vill ha något på fötterna inomhus . Har man golvvärme så skall det inte vara nödvändigt att ha på sig strumpor eller tofflor . Trots detta moderna uppvärmningssystem så är fötterna iskalla ! Jag vägrar att ta på mig strumpor (usch -kliar i benen) !
Hellre lite frusna fötter än att behöva gå omkring med ett irritationsmoment som ger mig "klåda"!
Å andra sidan så är jag irriterad i alla fall beroende på att hyresvärden inte gör något åt det där förbaskade draget .
Det finns nog en liten möjlighet att jag får ge mig och ta på ett par "hösser" för värden lär väl inte ge med sig och åtgärda bristerna i fastigheten ! Jag kan ju för sjutton få gikt eller annat elände !
För det andra - hissen är fortfarande inte lagad !
Om den mot all förmodan är fixad så skulle i alla fall jag inte våga använda den ! Det står fortfarande en lapp på dörren : Hissen är ur funktion !
Jag tycker att lappen börjar - som papper gör efter lång tid -anta en lite
gulaktig nyans . Informationslappen har suttit där sedan julafon - dvs tjugo dagar !
Nu är det tack och lov så att jag inte behöver använda hiss för att ta mig in och ut ur lägenheten. Bor man i markplan är det ju bara att "lyfta på benet" och kliva över tröskeln.
Jag tycker att det är bedrövligt att hyresgästerna på andra våningen, som p.g.a handikapp inte kan ta sig ut när hissen är ur funktion, har behövt sitta inomhus i så många dagar !
Vädret idag inbjuder inte till något utomhusliv direkt - men vad sjutton - man skall ha chansen om man ändå vill komma ut !
Här vill det till att utrusta sig med levande ljus, fotogenlampa och massor av gott humör !
Dessutom - tålamod är en dygd !

Inga kommentarer: