onsdag 8 april 2009

Konvalescenten

Hej, nu är det jag, Selma, igen !
Jag måste beklaga mig .
Det är verkligen dötrist att vara konvalescent !
Jag försöker att få igång Strandskatan så att det skall hända nå´t kul !
Pussar , slickar och bär fram leksaker till henne ! Tror ni hon reagerar ?
Nix ! Hon bara sätter sig vid datorn . Hur roligt är det då ?
Nu har hon gömt godis i en papprulle och det kan jag ju roa mig med en stund. Men behöva slita sönder en massa papp för att få lite godis ! Nej, jag skall nog visa henne att det hade varit smartare att ge mig godiset utan rulle. Hon skall få städa blöta pappbitar resten av eftermiddagen och jag skall minsann sprida ut eländet över hela rummet - eller akvariet som hon kallar det !
Åsså de här femminuterspromenaderna - jag vill springa runt i flera timmar.
Men jag skall säga er att den där Strandskatan hon är en enveten rackare och hon är stark som sjutton när jag drar i kopplet så jag kommer inte så långt.
Jag försöker att lura henne och låtsas som om det inte är nå´t fel på mitt ben. Jag haltar inte en enda gång. Tror ni att hon går på det ? Nähä då, lugnt och fint skall jag gå och efter några minuter så tvingar hon in mig igen !
Tänk om det är Strandskatan som lurar mig bara för att hon inte orkar hänga med i min normala takt ?
Mina benmuskler försvinner ju och sedan skall jag behöva gå på rehabilitering för att träna upp mig igen . Simma i bassäng eller vad de nu kommer att hitta på. Vatten är ganska mysigt så det kanske blir riktigt roligt trots allt.
Simma lugnt !

4 kommentarer:

Markattan sa...

Åh stackare du då, inte kul att inte få göra som man vill. Bra att Strandskatan får lite städjobb då, nu när hon vägrar motionera dig.

Men det är nog bara av omtanke, tror du inte det?

Markattan hoppas du blir frisk och kry snart.

Speja sa...

Men simning låter ju spännande. Du får dra med dig Strandskatan ner i badet!

strandskatan själv sa...

Ni skulle bara se hur synd hon tycker om sig själv och jag lär nog åka i plurret om hon bara får en chans !
Tur att jag är en Strandskata

Markattan sa...

Aha, tiggs det sympatier va. Ja de djuren! Men söta är de ju så det förslår. Markattan hoppas du slipper plurret än ett tag dock.

Markattan