lördag 4 april 2009

Mc-bravad

Jag har aldrig kört vare sig moped eller motorcykel.
Körkortet tillåter mig att köra tung motorcykel vilket hade varit rena mordförsöket både när det gäller mig själv och mina medtrafikanter. Fyra hjul känns tryggare för min del och efter att ha hört mamma berätta om sina bravader när det gäller tvåhjulingar så avstår jag gärna från att testa.
Hon hade inget körkort vare sig för bil eller mc och det enda fordon som hon normalt sett använde sig av var en gammal cykel.
Mammas äldre bror hade däremot en motorcykel och han tyckte alldeles bestämt att lillasyster borde testa fartvidundret.
Ja, varför inte !
Det kunde väl inte vara så svårt att fräsa omkring med en motorcykel - eller ?
Storebror gav henne en snabblektion och visade var de viktigaste reglagen fanns.
Mamma satte sig tillrätta på sadeln och startade motorn.
Det hör till saken att händelsen utspelade sig på bondvischan.
Gasa, släpp upp kopplingen och iväg bar det med en väldig fart !
Resan blev inte lång och hon hade absolut inte siktat in sig medvetet på slutmålet - hon hamnade nämligen rakt upp i gödselstacken !

4 kommentarer:

Den hemska tvillingen sa...

Men innan du testar bör du förvissa dig om att det finns en gödselstack i närheten, det kan göra fasligt ont annars.
Och vi vill ju inte att Strandskatan ska skada varesig vingar eller sina långa ben.

Anonym sa...

Inte en enda gödselstack i sikte. Strandskatan är en försiktig general och avstår därför från motordrivna cyklar.

Speja sa...

Himmel vilka äventyr. Fast sådär vill man ju inte att de ska sluta.
Oj, vad många inlägg jag har missat, måste läsa ikapp. Jag gillar verkligen dina berättelser och ditt sätt att skriva.

strandskatan sa...

Speja, Speja - vad jag blir glad ! Tack.