onsdag 29 oktober 2008

Kantareller

Idag kunde jag inte motstå frestelsen att ta en sista runda för säsongen i kantarellskogen .
Vädret var väl inte så lockande att ge sig ut i eftersom det har både haglat och regnat . . . .
men det finns inget dåligt väder - bara dåliga kläder .
(Egentligen tycker jag att det finns alldeles förskräckligt mycket "skitväder" men det låter bättre om jag säger det där om väder och kläder !)
Jag passade på mellan skurarna och jag hade tur . . . det kom inte en droppe regn , även om det kom en rejäl åskknall under tiden jag var i skogen.
Lite orolig över att det kanske fanns någon jägare som uppfattade mig som en älg tog jag min vanliga runda.
Korgen var inte så tung att bära på hemvägen som jag skulle önskat . . . . det blev bara en liter kantareller . . . . men ändå . . . jag fick i alla fall något !
Dessutom fick jag både frisk luft och motion .
Nu är det väl bara att acceptera att vintern är i antågande - tända levande ljus, sitta inne och mysa och - äta upp årets kantarellskörd !

Inga kommentarer: