fredag 3 oktober 2008

Kornblixtar

På andra sidan gatan, från min lägenhet sett, finns ett inhägnat område där båtar förvaras under vinterhalvåret. Området är upplyst av stora strålkastare som också lyser rakt in i min lägenhet. Här behövs ingen belysning inomhus på kvällarna ...
Nu tycks det som om dessa (förbaskade) strålkastare behöver en översyn ... ni vet hur det är med ett lysrör som har gjort sitt s.a.s.... det blinkar och blinkar och blinkar .... jag blir lätt irriterad ! Det är en sak om jag hade bott i storstaden med neonskyltar och annat som skall blinka ...
Hur som haver .. igår kväll blinkade det ovanligt mycket .
Efter en lång stund kom jag underfund med orsaken ... det var inte alls strålkastarna .. det var blixtar ....
Jisses vad det blixtrade .... i flera timmar !
Kornblixtar , långt, långt borta .... alldeles ljudlösa !

Det var mäktigt !

Inga kommentarer: