onsdag 8 oktober 2008

Pinsamt

Ett besök på Torp´s köpcentrum kräver viss koncentration.
Hitta en ledig parkeringsplats brukar inte vara något problem . . . . men . . . . att hitta bilskrället igen när man skall åka hem . . . det kan däremot vara besvärligt !
Fråga mig !
En av mina väninnor och jag skulle träffas på Torp´s parkering där jag skulle ställa min bil för att sedan åka vidare med henne till Göksäter.
Vid återkomsten till Torp några timmar senare visste jag ju precis var jag hade ställt min bil . . . trodde jag !
Bilen fanns inte där ! Vad sjutton . . . . så tokig kunde jag väl inte vara att jag inte kom ihåg var jag hade ställt bilen ! Eller kunde jag det ? Väninnan frågade efter bilnumret för att hjälpa mig att söka och jag svarade snabbt JRU 627 !
Vi fick till slut ge upp sökandet ! Bilen fanns inte där och jag haffade ett par poliser som vi passerade och förklarade situationen .
Poliserna log lite menande mot varandra och sa att det inte var helt ovanligt att "damer" glömt var de ställt bilen !
Vad har du för bilnummer ? Vi skriver en rapport ! Den kan ju vara stulen !
Snabbt svar igen : JRU 627
Vi tackade för hjälpen och lämnade poliserna för att söka vidare på egen hand .
Ett par minuter senare står jag framför min bil . . . . ALR 054 !
Jag hade, till både min väninna och till poliserna , uppgett ett bilnummer som jag hade på en bil för c:a trettio år sedan !
Tror ni att det var pinsamt att ringa polisen och meddela att jag hade hittat min bil ?
Att jag uppgivit fel bilnummer talade jag inte om för dom . Där gick gränsen !
Kontenta : Jag kollar noggrant efter var jag ställer bilen och har full koll på mitt bilnummer !



Inga kommentarer: