måndag 9 februari 2009

Dagens väder

Jag kan inte undanhålla er detta ! Det finns hopp om ljusare tider !
Kanske inte på den ekonomiska fronten men vädermässigt verkar det ganska lovande.
Vilken dag det har varit idag !
Solen har lyst från en klarblå himmel, inte ett enda litet moln att se och det har varit nästan vindstilla.
Jag tog en promenad utmed havet . Några tunna isflak invid stranden där trutar och måsar slagit sig ner . Lite längre ut simmade några ejderhannar omkring .
Solstrålarnas reflexer glittrade som guld i vattnet.
Luften var så klar att man såg Väderöarna som en hägring långt där ute vid horisonten.
Det kommer säkert flera veckor av vinter ännu - men ljuset har börjat att återvända och därmed känns det som om livsandarna vaknar igen .
Om bara några veckor kommer strandskatorna - de där "riktiga " strandskatorna som bara turistar här under den ljusa årstiden .

2 kommentarer:

Anonym sa...

Åååå vilken vacker bild, måste tillstå att en annan insöad ostkustbo blir en smula grön av avund. Här travar vi i meterhög snö, det är knappa 10 grader kallt, isen ligger tjock och täckbxorna sitter som gjutna på kroppen.
Men Strandskatan har rätt, än är det veckor kvar av vintern och det ordnar sig nog när jag skickar ner snöleveransen jag utlovat.

Men du, när de där "riktiga" strandskatorna anländer vill jag be dig framföra mina varmaste hälsningar till mina favvofåglar.

Lev väl

Anonym sa...

Leveransen är redan här ! Marken är täckt av några millimeter snö.Fortsätter det så här är vi kanske uppe i en centimer tjockt snötäcke innan kvällen.