tisdag 17 februari 2009

Hav och ljus

Nu är jag nöjd med mig själv efter att ha gått dagens promenad utmed havet .
Detta fantastiska hav som är så mäktigt och outsägligt vackert. Det spelar ingen roll vare sig det är sommar eller vinter, storm eller stiltje så njuter jag av det. Idag är det dessutom ett fantastiskt ljus ute. Det är inte solsken men det lilla snötäcke som ligger på de grå bergen lyser ändå upp. Havet låg alldeles stilla och de lätt snötäckta öarna låg som pärlor långt därute. Ett svanpar simmade omkring på andra sidan hamnen och längst inne i kilen var massor av ejdrar samlade.
Det är som en tavla som jag önskar att jag kunde vidarebefordra till er.
Småfåglarna börjar också inse att vi går mot ljusare tider. Talgoxar och blåmesar hade konsert när jag kom upp mot skogsområdet och en hackspett trummade ivrigt på en trädstam.

Nu skall jag krypa upp i soffan med en deckare !

1 kommentar:

Anonym sa...

Och så fint du förmedlade den tavlan! Jo, det är nåt särskilt med havet och för mig som är gammal västgöte är det naturligtvis nåt alldeles speciellt med västkusthavet.

Tack för promenaden.