onsdag 25 februari 2009

Oj,oj, nu ligger jag riktigt risigt till !

Tvillingarna, både den Förskräckligt rara och den söta Markattan, har sammangaddat sig mot mig . Jag är utmanad !
Den enklaste delen av denna utmaning är att berätta sju sanningar om mig själv !
Inga problem :
1/ Gammeltacka är vad jag kallas av C-J ( son nr två) och jag bor på "Strandskatan" ( Håll med om att Strandskatan låter mysigast !)
2/ Jag är enveten som en get och ettrig som en terrier
3/Jag kan inte motstå stoora punchpraliner -helst kilovis (därav vågen)
4/ Knallar gärna ensam i skogen och plockar kantareller (går ut vid midsommar och vänder hem igen när frosten kommer på hösten)
5/ Jag är en hejare på att hugga ved (om jag inte missar och hugger mig i tummen )
6/ Har en förmåga att stå på öronen i trappor (praktiserats vid flertalet tillfällen - förstår inte hur det går till)
7/ Någon gång skall jag skaffa ett torp i skogen igen med vedspis, kamin (hög mysfaktor) och byta namn från Strandskata till Koltrast !

Sedan uppstår det ett problem då !
Utmana sju personer - eller fjorton ! Förlåt mig men jag måste bordlägga ärendet eller skicka vidare till de som eventuellt läser mina rader !
Kram på er alla och tillönskan om en god natt !

5 kommentarer:

Anonym sa...

Utmaningen avklarad med bravur ju. Och varmt välkommen hem till Markattan närhelst ett sug efter vedhuggning sätter in. Så kommer gärna jag och "hjälper" dig med kantarellerna senare.

Markattan

Anonym sa...

Det låter alldeles lysande !

Anonym sa...

Den hemska tvillingen stannar hemma och länsar punchpralinskålen mens ni plockar kantareller och hugger ved. Så får det bli. Så bestämmer vi.

(Ja jag sa ju att jag är hemsk!)

Anonym sa...

Nej, det blir inte så bra ! Det är närvaroplikt när positiva klubben har möte - även den hemska tvillingen bör därför infinna sig !

Anonym sa...

Okejrå...*suck* omjamåsteså...*suck*...menjagtänkerinteharoligtiskogen...*ögonhimlande*kanviintekollapåfilmistället???