måndag 9 mars 2009

Pelargoner

Strandskatan har fått känning av våren ! Lite tidigt kanske men katter brukar ju få vårkänslor i mars så varför inte en strandskata !?
Nu har inte jag samma symptom som katterna som vrålar omkring här utanför utan jag smög tyst o fint ut till mitt förråd . Där har alla mina "altanväxter" förvarats över vintern . I dag fick jag en oemotståndlig lust att väcka liv i pelargonerna. Kannorna får vänta ett tag.
De flesta växterna ser ut att ha lite liv i sig och nu återstår det att se om livsgnistan är så stark att de klarar chocken av att klippas ner och vattnas . Det är lite sport att försöka i alla fall !
Här skall pratas med, vattnas och vårdas för att förhoppningsvis kunna pryda upp altanen med prunkande växter så småningom !
Till dess får jag trösta mig med att jag har ett par, tre knoppar på min kaktus och snart blommar en anskrämlig orkidée !
Från och med idag och många veckor framöver ser det ut som om jag bor i ett misskött växthus !

1 kommentar:

Anonym sa...

Inte då, det kommer att se ut som om Strandskatan vet vad växter behöver för att prunka. Dessutom kommer besökare att förstå hur vackert det kommer att bli när blomningen väl är igång.
Markattan, som är helt säker på sin sak.