torsdag 11 december 2008

Ibland händer det - men inte ofta

Igår var jag på utflykt ! Nej, det var inte "de gamlas utfärd" utan det var min väninna - en himla massa år yngre än jag - som ville ha ressällskap !
Det är kollossalt bra med vänner som sparkar igång mig ! Jag är nämligen oerhört svårstartad. Gäller inte enbart det där med att ta sig ur sängen på mornarna - nej - det är likadant med allt som skall göras - hela dagarna - alltid !
Jag är så himla trööög !
Men inte igår - för då gick det undan !
Ett par timmar efter det att jag vaknat (av telefonsamtal från väninnan) hade jag inte bara fått i mig kaffe, gjort mig i ordning och bäddat - nej jag hade transporterat mig tio mil - från barmark till vinterlandskap ! (Vänersnö - slår aldrig fel)
En stor prestation med mina mått mätt !
Väninnan bjöd på en smaskig buffe´ innan vi knallade runt i diverse julpyntade -julklappsladdade affärer !
Jag var lite egoistisk igår så jag inhandlade diverse "ansiktsförhöjande" produkter - till mig själv !
Står i kassan och har betalat när expediten säger : Vänta- vänta lite så skall jag gå in på lagret ! Du skall ju ha en liten julklapp !
Aha, det var min turdag !
Och den rara människan kommer tillbaka och ger mig en så´n där fin nescessär som innehåller en massa mysiga produkter av ett speciellt märke !

Såna expediter gillar Strandskatan !

1 kommentar:

Anonym sa...

Tack. Äntligen någon som förstår. Känns underbart att vi är flera av vad jag förstår lite äldre årgång. Kram