fredag 26 december 2008

Vit matta och julmust

Jag har en "fyrbent kompis"- Selma ! Hon är en väldigt glad åtta månader gammal Flat Coated Retriever och tillhör C-J och M.
Selma är särskilt glad i den bakre delen av kroppen och den "plymklädda propellern " far runt som vingarna på en väderkvarn när hon kommer in genom dörrarna !
I dag var C-J och Selma här och hälsade på .En stund senare kom även äldste sonen, sonhustrun och båda barnbarnen !
Naturligtvis skulle vi vuxna ha kaffe och "småkrafset" fick julmust !
Det var ovanligt korttänkt av mig att duka fram på soffbordet eftersom jag vet att ett lågt soffbord och en långbent "flatte" med propeller där bak är en dålig kombination !
Jag hade en sprillandes ny vit matta under bordet när vi började fika och en
"julmustfärgad"matta några sekunder senare !
Jäklar vad mycket must som ryms i ett enda dricksglas och med vilken hastighet en svans kan skicka iväg det från bordet !
Splasch och krasch !
Sönerna fick flytta möbler, plocka glassplitter och tvätta matta innan vi kunde fortsätta fika !
" Puh ! Tur att du har fått mattan av M och mig "sa C-J !
Nu har jag inte bara en ny vit matta - jag har en nytvättad ny vit matta ! ( sönerna gjorde ett bra jobb -den blev vit igen !)
Selma fattade inte vad som hade hänt "där bak" och fortsatte glatt att gnaga på sitt tuggben !
Som det kan bli !
Bortsett från en sån här liten incident så har julen varit väldigt lugn och fin !

Inga kommentarer: