söndag 7 december 2008

Lycka är att ha en god hälsa och dåligt minne !

Jag lovade mig själv att aldrig bli bitter ! Brukar hålla vad jag lovar - men - Jo, jag erkänner - ibland är jag bitter - inte ofta - men det händer !
Mest är jag arg- arg på mig själv över att jag har låtit andra människor "styra" mitt liv - att jag inte av egen kraft har sett möjligheterna !
Jag fick ofta höra "Du skall inte tro att du är så jädra duktig !!"
Duktig blev till slut ett mycket negativt ord ! Erkännes - jag är en enveten rackare som måste försöka att klara av och lösa problem - misslyckas jag - ok, så har jag i alla fall försökt !
Problem har det funnits i massor- och "duktig" har jag varit - jädrans, vad jag har "löst" !
Jag undrar hur mycket människorna i mitt liv har påverkat mig ?
Hur normalt är det att köpa "dysterböcker" som "Är du gift med en psykopat", "Lättskötta och följsamma" , "Mamma till sin mamma "och "Hvordan finne drömmemannen og sen bli kvitt ham når man inser tabben" ?
Den sista boken är en gåva av mina vänner . Massor av sjuk humor - gillas - den borde jag ha läst i unga år !

Lycka är att ha en god hälsa och dåligt minne !
Ingrid Bergman
Min fysiska hälsa är riktigt bra och minnet - ja, det kanske kan diskuteras - men om det är som Ingrid Bergman säger - då är jag inte bitter - jag är lycklig !

Inga kommentarer: